Sandstedt ElFöretagskunder och privatkunder i Jönköping och Habo – se hit!

Företagskunder och privatkunder i Jönköping och Habo – se hit!

Är du en av våra företagskunder eller privatkunder i Jönköping och Habo? Då är Niklas Gustafsson din nya bästis!

Nu axlar Niklas nämligen manteln som serviceledare i området med målet att göra din vardag ännu roligare och enklare.

Hej Niklas, vad gör en serviceledare egentligen?
”Jag kommer att ha ansvaret för kundkontakten med våra privatkunder och företagskunder i Jönköping och Habo – framförallt snickare och andra hantverkare och entreprenörer som vi har serviceavtal med och som anlitar oss i sina projekt. Det är också jag som ansvarar för att projektleda våra servicemontörer i området, i dagsläget fyra i Jönköping och två i Habo, så att de vet vad de ska jobba med och hur kundens önskemål ser ut. Målet är förstås att det ska gå snabbt och smidigt, och att alla inblandade blir riktigt nöjda med resultatet.”

Vad är er styrka?
”Vi är ett väldigt tight gäng som har jobbat ihop länge, har kul ihop och har en god kommunikation. Förutom att vi är bra på det vi gör så har vi en samsyn kring hur kunden ska bli bemött och det upplevda resultatet. Vi dyker upp som utlovat, och vi hör av oss om något händer – även en elektriker kan ju bli sjuk eller behöva vabba. För oss är det en självklarhet, att dyka upp lite då och då och låta kunderna sväva i ovisshet är inte vår grej! Det jag personligen kan tillföra är att jag är bra på att hålla mig lugn. Även om det hettar till lite så gäller det att kunna stanna upp, tänka till och fatta rätt beslut i dialog med kollegorna.”

Sedan har du en extra superkraft, eller hur?

”Haha, ja det vet jag inte, men jag har ett stort personligt intresse för ny teknik och under de senaste åren har jag varit teknikcoach här på Sandstedt El. Det innebär att jag har ansvarat för kompetensutveckling och projekt relaterade till laddinfrastruktur för elbilar, solceller och smart teknik i hemmet. Så där har jag riktigt bra koll. Och det är faktiskt inte så dumt, för det är just de här frågorna som det är ett väldigt stort intresse för just nu. Förhoppningen är förstås att våra företagskunder och privatkunder ska uppleva att det är ett mervärde och att de kan få snabba och proffsiga svar från oss även när det gäller ny teknik.”

Har du några tips till kunderna för att få extra flyt i projekten?
”Tänk igenom hur du vill ha det i förväg. Om du har en slutkund be dem att göra en önskelista – och samma gäller förstås om du är privatkund och anlitar oss direkt för ett projekt. Det behöver inte vara något avancerat. Men att fundera på vilka funktioner och uttag man skulle vilja ha på olika platser underlättar hela projektet; det går snabbare och man slipper misstag som kostar tid och pengar. Det är ju synd om det slutar med att eluttagen hamnar bakom garderoben. Och ja, det har hänt!”

Vilka arbetstider har en serviceledare?
”Vi kan väl säga som så här, att om inte jag svarar så svarar någon annan. Vi är tillgängliga hela dygnet, veckans alla dagar.”